لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

اطلاعات تماس

09132564789

اصفهان خیابان شهید بهشتی پ22

Sabatheme@info.com

مارا در شبکه های اجتماعی فالو کنید

تعمیر قطعات

تعمیر کامپیوتر و قطعات

از قطعات فرسوده خود دوباره بهره برداری کنید
پشتیبان گیری

پشتیبان گیری

از اطلاعات مهم و حیاتی خود بکآپ بگیرید و در صورت نیاز آنها را برگردانید
امنیت سایت

امینت سایت

از حمله هکرها در امان بمانید
سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت خود را به طرز جادویی افزایش دهید
ارتقای سایت

ارتقاء سیستم

سیستم خود را با صرف کمترین هزینه ارتقاء دهید
سئو سایت

سئو سایت

محتوای سایت خود را سئو کنید
نصب سیستم عامل

نصب سیستم عامل و نرم افزار

بهترین سیستم عامل و نرم افزار های به روز را جهت تقویت سیستم خود از ما دریافت کنید

قبل از هر چیز میخواهیم راجع به مفهوم خدمات کامپیوتری و کاربرد های آن توضیح دهیم :

به هرگونه خدمات در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات را خدمات کامپیوتری میگویند.

 

شما هم این دغدغه ها را در فضای کسب وکارتان دارید ؟

  • نمی‌خواهید کارمندانتان درگیر تعمیر کامپیوتر یا نصب نرم افزارها و یا کارهایی بشوند که تخصصی در آن ندارند ؟
  • می‌خواهید اینترنتتان هیچوقت قطع نشود و سرعتش هم همیشه خوب باشد ؟
  • می‌خواهید هیچ خطری امنیت اطلاعات شرکتتون رو تهدید نکند ؟
  • می‌خواهید هر کدام از کارمندانتان به مقدار مشخصی از اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند ؟
  • با نرم افزارهایتان مشکل دارید ؟
  • نمی‌خواهید ایمیل سازمانی تان اختلال داشته باشد یا هر روز قطع و وصل بشود ؟
  • مشکلات دستگاه پرینتر، فکس، اسکنر و … وقت کارمندهایتان رو میگیرد ؟
  • نمی‌خواهید دغدغه‌ای بابت اینترنت ، شبکه و کامپیوترهایتان داشته باشید ؟

 

اصلاً چرا شرکتها به خدمات کامپیوتری نیاز دارن؟

دلیل ساده‌ای دارد . کسب و کارها بسیار به خدمات IT یا همان خدمات کامپیوتری وابسته هستن. توی شرکت شما اگر یک ساعت کامپیوترها ، شبکه و اینترنت قطع باشه ، مثل اینکه یک ساعت کل شرکت شما تعطیل بوده !  خطرات عدم پشتیبان‌گیری و ویروسها هم که جای خودش را دارد و ممکن است حتی حیات کسب و کار شما را به خطر بیاندازد .

 

 

چرا خدمات کامپیوتری رو برون سپاری کنم؟ بهتر نیست یک متخصص IT استخدام ‌کنم!

برون سپاری خدمات کامپیوتری براتون قطعا ارزان تر تمام میشود . می‌پرسید چگونه ؛ به دلایل زیر:

  • یک تیم متخصص قطعا خیلی بهتر از یک نفر میتواند امنیت اطلاعات سازمان رو تضمین کند .
  • اگر یک روز کارشناس شما در شرکت حضور نداشت و مشکلی برایتان پیش امد چه میکنید ؟
  • با برون سپاری، هرگز با بی انگیزگی پرسنل IT بعد از مدتی کار مواجه نخواهید شد .
  • وقتی برون سپاری می‌کنید در واقع گروهی متخصص برای شما کار می‌کنند . به این ترتیب کسب و کار شما وابسته به دانش یک نفر نیست .
  • وقتی یک تیم به شما خدمات کامپیوتری ارائه می‌کنند ، خلاقیت بیشتر است  و همین خلاقیت به رشد کسب و کارتان کمک میکند .
  • با برون سپاری واحد IT واحدهای دیگر میتوانند روی کار خودشان متمرکزتر باشند .
  • با برون‌سپاری شما از شرکت پیمانکار خدمات کامپیوتری تضمین می‌گیرید که کارش را به درستی انجام بدهد و در صورتی که این اتفاق نیافتد موظفند به شما جریمه بپردازند . این بند در قرارداد ذکر میشود .

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

بله، تقریباً میتوان گفت هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد . میشود به هر کارمند مقدار خاصی از اینترنت رو اختصاص داد ، میشود دانلود ها رو محدود کرد ، میشه کاری کرد که سرعت دانلود شخص خاصی از یک سطح معین پایینتر نیاید و هزاران کار دیگر.

کارشناسان شرکت  itsan در زمانی که در محل شرکت شما حضور ندارند ، از راه دور مشکلات شما رو حل می‌کنند . بیشتر مشکلات به همین طریق قابل حل هستن، مگر مشکلات سخت افزاری که کارشناسان ما در اولین فرصت خودشان را به محل شرکت شما می‌رساند .

بله، میشود هر سطحی از محدودیت برای دسترسی ها رو برای افراد مختلف تعیین کرد.

معمولاً قراردادهای پشتیبانی شبکه یک ساله هستند . ما در itsan با مشتریهای جدید ابتدا برای یک دوره سه ماهه قرارداد امضا می‌کنیم تا جزئیات همکاری بهتر و بیشتر مشخص بشود  و بعد از آن این قرارداد را هر چقدر بخواهند تمدید میکنیم .

این موضوع کاملاً بستگی به پیچیدگی مشکل پیش آمده و میزان اهمیت آن دارد . توافقنامه بین ما کمک می‌کند تا زمان انتظار برای حل مشکلات شبکه شما کمترین مقدار ممکن باشد تا اختلالی در روند کارتان ایجاد نشود .

شماره تماس کارشناس شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اگر خارج از ساعات اداری هم مشکلی پیش اومد بتونید به سرعت به کارشناس دسترسی داشته باشید و در کمترین زمان مشکلتون حل بشود.

جمع‌بندی:

هر کسب و کاری که به نوعی از کامپیوتر، شبکه و اینترنت استفاده می‌کند به سطحی از خدمات کامپیوتری نیاز دارد . ولی قبل از هر کاری باید بررسی کاملی نسبت به وضعیت کنونی کسب و کار انجام بشود .

ما در itsan  برای اینکه بتوانیم خدمات مناسب با نیازهای هر شرکت رو بهش ارائه بدیم، یک مرحله آنالیز شبکه کامپیوتری داریم که کاملاً رایگان است. چه با ما قرارداد ببندید و چه قرارداد نبندید نتایج این آنالیز رایگان در اختیارتان قرار میگیرد تا چشم‌اندازی از وضعیت کلی شبکه کامپیوتری شما را در اختیارتان بگذارد .

ضمن اینکه تیم فنی و فروش ما آماده هستن تا هر زمانی احساس نیاز کردین بهتون مشاوره رایگان بدن. می‌تونید با ما تماس بگیرید یا شماره‌ تلفنتون رو برامون بذارید تا ما با شما تماس بگیریم و خدمات کامپیوتری خودمان را به شما معرفی کنیم.

 

ضمن اینکه تیم فنی و فروش ما آماده هستن تا هر زمانی احساس نیاز کردید به شما مشاوره رایگان بدهند . می‌توانید با ما تماس بگیرید یا شماره‌ تلفنتان را برای ما بگذارید تا ما با شما در اولین فرصت تماس بگیریم.

اشتباه اول : انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه صرفا با یک تماس

ما حتما به شما توصیه می کنیم که حداقل از ۵ پیمانکار شبکه دعوت کنید تا در دفتر کارتان حضور یابند و از آنها بخواهید تا توضیحات کاملی در مورد آنچه انتظار دارید و همچنین مشکلاتی که میخواهید آنها برایتان حل کنند، کاملا شفاف صحبت کنند.

شرکت هایی که از آنها دعوت می کنید تا به شما پروپوزال دهند، باید به شما خدمات مشاوره و بررسی شبکه رایگان ارائه داده و سپس اقدام به ارائه پیشنهاد قیمت کنند. در حقیقت قیمت دادن قبل از بررسی کامل، شناخت نیازها و مشکلات کاملا غیرحرفه ای می باشد .

اشتباه دوم : انتخاب کردن یک شرکت پشتیبانی بدون دریافت تضمین حُسن انجام کار

از منظر ما، یک شرکت پشتیبانی شبکه معتبر باید در قبال خدماتی که به شما ارائه می‌دهد مسئولیت پذیر باشد . آنها باید بتوانند مشکلات شما را به بهترین نحو بر طرف کنند.

اگر به هر دلیلی شما نسبت به سرویسی که دریافت می‌کنید رضایت کافی نداشته باشید و آنها نتوانند رضایت شما را جلب کنند ، نباید صورت حساب آنها پرداخت شود .

به علاوه، این واقعیت که آنها با ارائه تضمین حسن انجام کار به دنبال کسب رضایت شما هستند، می‌تواند به شما این حس  یا واقعیت را منتقل کند که شما با یک شرکت حرفه‌ای رو به رو هستید.

اشتباه سوم : انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه بدون اینکه با مشتریان آنها در زمینه های مختلف صحبت کنید .

با مشتریان پیمانکار مورد نظر صحبت کنید! تنها به حرف واحد فروش که ادعا می کند تیمی حرفه ای در اختیار دارند اکتفا نکنید. با سه یا چهار مشتری که به لحاظ تعداد کارمند و حوزه کاری شبیه شما هستند صحبت کنید و نحوه ی سرویس دهی را جویا شوید . اگر آنها نتوانند مقدمات تماس شما با مشتریان را فراهم کنند یا تعلل کردند، هرگز به آنها اعتماد نکنید.

نشانه منطقی دیگری که شما میتوانید به آنها اعتماد کنید ، تجربه های موفق ثبت شده و همچنین تصدیقنامه از سوی مشتریانشان می‌باشد که در وبسایت آنها قابل مشاهده باشد.

فقدان این نکته نشان دهنده این واقعیت است که مشتری آن ها از سرویس دریافتی رضایت نداشته و حاضر به ارائه تصدیق نامه نشده است.

اشتباه چهارم : انتخاب یک شرکت پشتیبانی که نتواند از راه دور سیستم شما را کنترل، پشتیبانی و یا به روزرسانی کند.

در عصر ارتباطات، وجود شرکت و یا خدمات دهندهای که نتواند از راه دور پشتیبانی شبکه را انجام دهد، دور از تصور است.

شما قطعا به سرویس از راه دور نیاز دارید. زیرا در بسیاری از موارد باعث افزایش سرعت حل مشکلات شما می شود. البته این بدان معنی نیست که آنها در دفتر شما برای انجام وظایفشان حضور پیدا نکنند، بلکه صرفا جهت افزایش سرعت در خدمت رسانی و حل مشکلات در اولین فرصت می باشد.

اشتباه پنجم : انتخاب یک شرکت پشتیبانی که شرکای تجاری معتبری نداشته باشد.

این که شما بتوانید همه نیازها و خدمات حوزه فناوری اطلاعات را از یک شرکت تهیه کنید، مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه ها، افزایش سرعت حل مشکلات و کنترل بهتر را برای شما به ارمغان می آورد. این که خدمات سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه و… را از کانال یک شرکت فراهم کنید، در بسیاری از موارد باعث افزایش سرعت پیشرفت شرکت شما خواهد شد.

سوال ۱ : آیا آنها یک کارشناس پشتیبانی شبکه به طور اختصاصی برای حل مشکلات و نیازهای شما در نظر گرفته اند؟

پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر نفراتی دارد که به مشکلات شما به صورت تلفنی یا حضوری رسیدگی خواهند کرد. همچنین به مشتریان خود یک شماره تماس اضطراری می دهد تا مشتریان بتوانند در خارج از ساعات اداری با آن ها تماس برقرار کنند .

به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار شما تنها در زمان های اداری مشغول کار نیستید ، بنابراین پشتیبانی شبکه و سرویس دهی خارج از این ساعات می تواند به تداوم و محبوبیت کسب و کار شما کمک شایانی کند.

سوال ۲ : آیا آنها به طور مکتوب به شما اعلام می کنند که مدت زمان پاسخگویی برای درخواست های شما چقدر است؟

جواب: یک شرکت معتبر تضمین می کند که یک کارشناس پشتیبانی شبکه از زمانی که شما به مشکل برمی خورید یا درخواستی را اعلام می کنید، در حداقل زمان ممکن (با توجه به مشکل و اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روی کسب و کار شما) درخواست شما را انجام دهد. در واقع این تعهد باید در قالب یک بند از قرارداد پشتیبانی شبکه حقوقی به شما ارائه گردد.

سوال ۳ : آیا آنها سرویس ها و راهکارهایی که موجب توسعه و بهبود کسب و کارتان شود را به شما پیشنهاد می دهند؟

پیمانکاران معتبر مشتریانشان را به طور فصلی مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به اهداف و نیازهای سازمان، برایشان نقشه راه در جهت توسعه طراحی می کنند. این نقشه راه می بایست با کمک مشاوران مدیریتی و پروژه ای تهیه گردد ضمنا فراموش نشود مشتریان باید باتوجه به مصلحت کسب و کارشان در مورد این پیشنهاد تصمیم گیری کنند و در انتخابشان دقت لازم را داشته باشند چراکه هیچکس به اندازه خود شخص با اهدافش آشنایی ندارد .

سوال ۴ : آیا آنها به شما یک پیش بینی و یا پیش فاکتور خدمات ارائه می دهند؟

برخلاف بسیاری از سرویس دهندگان خدمات شبکه، پیمانکار پشتیبان شبکه معتبر هیچ هزینه پنهانی را به شما تحمیل نمی کند. هزینه کلیه خدمات و سرویس های آن ها باید به صورت شفاف و در قالب یک پیش فاکتور  به شما ارائه شود.

این پیشنهادها و هزینه ها می بایست مورد ارزیابی های قرار گیرد، تا شما متحمل هزینه های اضافی نشوید.

سوال ۵ : آیا آنها برای کامل کردن پروژه های تعریف شده با بودجه و زمان تعیین شده، تضمین می دهند؟

تمام پروژه های تعریف شده توسط شرکت های معتبر برای مشتریان باید دارای زمانبندی واقع بینانه باشد و آن ها تضمین دهند که زمان پایان پروژه مطابق پیش بینی باشد.

همچنین واحد مدیریت پروژه در این شرکت ها می بایست در خصوص شیوه پیاده سازی ، زمان و هزینه به شما  اطلاع دهند تا شما بتوانید زمان بندی و بودجه قابل لمسی را در اختیار داشته باشید.

سوال ۶ : آیا آنها راهکاری برای مانیتور کردن عملکرد صحیح سیستم های حیاتی کسب و کارتان از راه دور دارند؟

متخصصین یک پیمانکار حرفه ای همواره با روش هایی مدرن در حال مانیتور کردن عملکرد صحیح سرویس های حیاتی شرکت شما هستند تا قبل از این که مشکل حاد و بزرگی رخ دهد، شما را مطلع کرده و راه حل ها را پیاده سازی کنند. مشکلات زیر ساختی ، امنیتی و … جزء مواردی هستند که این پیمانکار پشتیبانی شبکه باید در گزارشات مانیتورینگ به آن ها اهمیت ویژه ای بدهد و مدام آنرا بررسی کند .

سوال ۷ : آیا آنها به شما گزارشات هفتگی و یا ماهانه که برای شما قابل لمس باشد ارائه می دهند؟

جواب: بسیاری از شرکت های خدمات دهنده پشتیبانی شبکه که دارای کیفیت متوسطی و یا کمتری هستند به شما گزارشات دوره ای ارائه نمی دهند، و یا حتی بدتر، گزارشاتی به شما می دهند که غالبا بیشتر از ۳۰۰ صفحه بوده، و شما از آن سر در نمی آورید.

یک پیمانکار خوب سعی می کند گزارشاتی را آماده کند که بتواند برای مدیران و صاحبین کسب و کار قابل لمس باشد.

سوال ۸ : آیا آنها از یک سامانه ویژه برای سرویس دهی به شما استفاده می کنند ؟

پیمانکاران می بایست برای رسیدگی، پاسخگویی و پشتیبانی، از یک سامانه استاندارد ثبت مشکلات و درخواست ها استفاده کنند تا بتوانند سرویس با کیفیتی را به مشتریانشان ارائه دهند. بررسی آماری و گزارش های متنوع ایجاد شده توسط این سیستم، به آن ها کمک خواهد کرد تا بتوانند نقاط ضعف و قوت شبکه کامپیوتری شما را بهتر بشناسند و بهترین سرویس را به شما ارائه کنند.

سوال ۹ : آیا آنها تنها یک کارشناس پشتیبانی شبکه برای سرویس دهی به شما اختصاص می دهند؟

یک پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر برای مشتریانش حداقل دو کارشناس که بتوانند با همه زوایای شبکه آن ها آشنا شوند، اختصاص می دهد. ساز وکار پشتیبانی و مستندسازی در این شرکت ها به گونه ای طراحی شده است که سایر اعضای فنی نیز می توانند در هر لحظه ای که نفرات اختصاص داده شده به شما در دسترس نباشند به شما سرویس دهند .

سوال ۱۰ : آیا آنها از یک استراتژی صحیح برای پشتیبان گیری از اطلاعات استفاده می کنند؟ یا ترجیح می دهند که از هاردهای معمولی برای این منظور استفاده کنند؟

پیمانکاران معتبر هرگز به مشتریانشان اجازه نمی دهند که از هاردهای معمولی (اکسترنال و اینترنال) برای ذخیره و نگهداری فایل های بکاپ به عنوان راه حل اصلی استفاده کنند.

چراکه طی سال های اخیر ثابت شده است که این هاردها نمی توانند به عنوان یک ابزار قابل اعتماد و مطمئن در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرند.

آن ها مطمئن می شوند که کلیه سرورهای مشتریانشان از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می کنند و حداقل دو نسخه بکاپ یکی در همان شرکت و دیگری به طور Offline یا Offsite تهیه می گردد.

سوال ۱۱ : آیا آنها اصراری به بازگرداندن فایل های پشتیبان به طور دوره ای برای اطمینان از صحت آنها دارند؟

شرکت های معتبر در یک برنامه زمانی تدوین شده و از پیش تععین شده به طور منظم و با هماهنگی مشتریانشان اقدام به بازگرداندن اطلاعات پشتیبان گرفته شده شامل نرم افزارها، سرورها و اطلاعات حیاتی می کنند تا بتوانند این اطمینان خاطر را به مشتریان بدهند که فایل های بکاپ در مواقع لزوم به طور کامل قابل بازگردانی هستند.

سوال ۱۲ : آیا آنها یک برنامه در مواقع بحران و در جهت تداوم کسب و کارتان به شما می دهند؟

پیمانکاران حرفه‌ای شبکه می بایست به شما یک طرح یا برنامه عملیاتی در قالب قرارداد پشتیبانی شبکه برای زمان بحران ارائه کنند . این طرح می تواند با همکاری تعدادی از دیتا سنترهای مجهز قابل پیاده سازی باشد .

سوال ۱۳ : آیا کارشناسان آنها، در استخدام شرکت خودشان هستند یا از شرکت های ثالث درخواست کارشناس می کنند؟

تمام کارشناسان فنی پیمانکار باید در استخدام همان شرکت بوده و نباید از پرسنل یک شرکت ثالث باشند تا به شما اطمینان داده شود که امنیت و حفاظت از اطلاعات و یا حتی سرعت پاسخگویی به شما به بهترین نحو صورت می گیرد.

سوال ۱۴ : آیا کارشناسان فنی آنها به روز هستند و آخرین تکنولوژی های روز دنیا را می شناسند؟

یکی از بارزترین ویژگی های یک پیمانکار پشتیبانی شبکه ، آشنا بودن کارشناسان آن پیمانکار با جدیدترین تکنولوژی های این حوزه می باشد.

وب سایت و رزومه این شرکت ها میتواند گویای این حقیقت باشد .

آن ها همواره سعی می کنند به مشتریانشان آخرین تکنولوژی های روز و امکانات لازم جهت پیشرفت و توسعه کسب و کارشان را ارائه دهند.

سوال ۱۵ : آیا کارشناسان آنها به موقع حاضر می شوند و از وضع ظاهری مناسبی برخوردارند ؟

کارشناسان یک پیمانکار پشتیبانی شبکه باید با تعهد به اصول حرفه ای کار خود، سر وقت و یا حتی زودتر در شرکت مشتری حضور پیدا کرده ضمنا پوشش آنها متناسب با فضای کسب و کار  باشد، زیرا  مرتب بودن کارشناسان، حداقل نیازمندی ارائه یک سرویس حرفه ای است.

سوال ۱۶ : آیا آنها می توانند با نرم افزارهای تخصصی کسب و کار شما آشنایی پیدا کرده و میتوانند به شما پشتیبانی لازم را بدهند؟

با توجه به این که هر کسب و کاری از ابزار و نرم افزارهای تخصصی خود استفاده می نماید، کارشناسان آن ها باید تلاش کنند که با این ابزار آشنا شده و بتوانند در مواقع نیاز به پشتیبانی آنی، این خدمت را نیز به شما ارائه دهند. پیمانکار پشتیبانی شبکه رابط شما و پیمانکاران ثانویه باید باشد و این مورد می بایست در قرارداد پشتیبانی شبکه لحاظ شود.

سوال ۱۷ : آیا آنها به هنگام بروز مشکلات خارج از حیطه وظایفشان، در حل مشکل شما کوشا هستند؟

کارشناسان یک شرکت پشتیبانی حرفه ای پیگیر مشکلاتی که مربوط به دیگر پیمانکاران می شود نیز هستند، مشکلاتی از قبیل اختلال در سرویس اینترنت، مشکلات نرم افزارهای مالی و اداری، اختلال در سیستم تلفنی، مشکلات سخت افزاری پرینترها و…

در واقع یکی از نشانه های یک قرارداد پشتیبانی شبکه خوب و حرفه ای، تعهد به تداوم کسب و کار مشتری در هر شرایطی می باشد.

سوال ۱۸ : آیا آنها به هنگام راه اندازی یک سرویس جدید برای شما، پیش بینی های لازم را انجام می دهند؟

یک پیمانکار خوب برای راه اندازی سرویس های جدید که احتیاج به یک بازه زمانی برای Downtime دارند، با همکاری مشتری، تلاش می کند که کمترین زمان ممکن را برای خواب سیستم در نظر بگیرد سعی در کاهش این زمان دارد .

پشتیبان گیری از اطلاعات، قدرت ریسک و پیش بینی اتفاقات توسط یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، موجب اطمینان خاطر شما از تداوم کسب و کارتان شده، و به عنوان مفادی از قرارداد پشتیبانی شبکه میبایست ذکر شود .

سوال ۱۹ : آیا آنها وقت کافی صرف می کنند تا به شما توضیح دهند چه اتفاقاتی در شبکه در حال رخ دادن است؟

کارشناسان یک شرکت معتبر و حرفه ای به خوبی می دانند که شما متخصص فناوری اطلاعات نیستید و آنچه برای شما اهمیت دارد، تداوم کسب و کارتان با بالاترین کارایی و راندمان است. کارشناسان بایستی توضیحات ساده و کاربردی را در مورد آنچه در حال رخ دادن است، به شما ارائه دهند.

مدیریت قراردادها با یک شرکت پشتیبانی شبکه

اگر مدیریت استوار و پایدار در شرکت برقرار نباشد، حتی محتاطانه‌ترین مذاکرات و گفتگوها درباره‌ی حقوق و اختیارات در یک قرارداد با شرکت پشتیبانی شبکه می‌توانند بی‌اثر باشند و بدین ترتیب، احتمال ریسک عدم اجرای شروط و ضوابط افزایش یابد و همچنین، روابط میان طرفین، اصلاً به آنچه که در ذهن شما بوده مرتبط نباشند .

سازمان‌ها و شرکت‌ های پیمانکار شبکه ، به عقد قراردادهای برون سپاری گرایش پیدا کرده اند ترجیح میدهند از خدمات کامپیوتری سایر شرکت ها استفاده کنند ؛ اما این قراردادها و توافقنامه‌ها، ضرورتاً حصول بازده و خروجی مثبت را تضمین نمی‌کنند. گاهی اوقات، پس از عقد قرارداد ، مسئولیت‌ها به یک گروه مدیریتی تفویض می‌شوند که اصلاً به عنوان یک طرف در قرارداد حضور نداشته است و غالباً نمی‌تواند امور را آن طور که شایسته و بایسته است به اجرا برساند. آن دسته از متخصصان و کارشناسان که مسئولیت مدیریت قراردادها را برعهده دارند، غالباً از نحوه ی تأثیرگذاری کنش‌ها و ارتباط‌ها بر حقوق قانونی شرکت ناآگاه هستند؛ و همین مسئله، موجب بروز انواع مشکلات و منازعات خواهد شد. در ذیل توصیه‌هایی درباره‌ی چگونگی اعمال حاکمیت بر قرارداد با شرکت پشتیبانی شبکه را مطرح می کنیم.

ارتباطات را کنترل و مدیریت کنید.

اگر یک نفر از گروه مشتریان قبلا در قرارداد لحاظ نشده است، در همان دوران اولیه‌ی عقد قرارداد باید به مجری قرارداد اطلاع دهید و یک اعلامیه مبنی بر معرفی یک کارمند مختار جهت سخنگویی از طرف مشتری ارسال نمایید. شرکت‌ های پیمانکار شبکه ، بسیار زیرک و دانا هستند. اگر ایشان قصد و نیت به اِعمال تغییر در رویکردها یا اسناد داشته باشند، احتمالاً آن کارمند مانع خواهد شد.

از شرکتی که خدمات کامپیوتری شما را تأمین میکند بخواهید که درخواست ها و شکایات را ثبت کند .

در بسیاری از موارد، تنها مسئولیت مشتری آن است که بهای خدمات را به پیمانکار شبکه بپردازد. اما در بخش فناوری اطلاعات، چنین نیست؛ زیرا ثبت قرارداد برون سپاری فناوری اطلاعات، مستلزم مشارکت یا همکاری مشتری می‌باشد. مشتری، وظایف و مسئولیت‌هایی برعهده دارد؛ و عدم تعهد وی به آن مسئولیت ها و وظایف، بهانه ای برای قصور تأمین کننده در خدمات رسانی خواهد شد.

مسائل مبهم را حتما شفاف سازی کنید.

شما باید پیرامون مفاد و شروط قرارداد با پیمانکار شبکه در راستای خدمات کامپیوتری ، اسناد و سوابق مکتوب، شفاف، کامل و صحیح تهیه کنید. اگر به پروژه ها یا موقعیت هایی برخورد کردید که مشخصاً در قرارداد لحاظ نشده اند، مشتری باید در اسرع وقت قضیه را شفاف سازی کند و مراتب را کتباً اعلام نماید. این موقع، بهترین زمان برای حصول توافق است؛ زیرا طرفین قرارداد، بیشترین ظرفیت را برای پذیرش شرایط و همکاری و مشارکت دارند.

موارد نقض تعهد را سریعاً گزارش کنید.

برخی از مشتریان، مشکلات مربوط به روابط برون سپاری را چندین و چند سال تحمل می‌کنند؛ اما هیچ سند و مدرکی از آنها تهیه نمی‌نمایند و براین عقیده اند که اعلام شکایت به شرکت ارائه دهنده ی خدمات کامپیوتری  ، منجر به بروز تنش و منازعه  طرفین خواهد شد. این تصور، کاملاً اشتباه است. مشتری باید به محض مشاهده یا شناسایی هرگونه نقض تعهد یا قصور در سرویس دهی ، مراتب را سریعاً و حتما به صورت کتبی گزارش کند.

هیچ گاه پیش از درخواست از شرکت خدمات کامپیوتری ، وظیفه ی او را خودتان انجام ندهید!

زمانی که یک پروژه در پشتیبانی شبکه به مشکل برمیخورد، تأمین کننده از تحقق اهداف و درخواست های مشتری  باز می ماند ، مشتری وسوسه می شود که پا به میان بگذارد و امور را خودش پیش ببرد. اما مشتری باید پیش از انجام این کار، تصمیم خود را کتباً به شرکت پشتیبانی اعلام کند و مشخصاً اظهار نماید که مسئولیت تأمین منابع جهت پیشبرد امور برعهده ی تأمین کننده است واین جزئی از وظایف یک شرکت خدمات کامپیوتری است ؛ در غیر اینصورت، مسئولیت پرداخت مبالغ و هزینه های مربوط به منابع به عهده مشتری است .