لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

اطلاعات تماس

09132564789

اصفهان خیابان شهید بهشتی پ22

Sabatheme@info.com

مارا در شبکه های اجتماعی فالو کنید

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟

رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟ الکسا از چه سازوکاری استفاده میکند؟ آیا میتوان به الکسا اطمینان کرد؟

بهتر است اول مروری به تاریخچه و عملکرد الکسا داشته باشیم.

تاریخچه الکسا :

وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین ماهر وب به نام‌های بروستر کیل و بروس گلیت تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین محل‌های کسب دانش و با نظر به اینکه دنیای اینترنت وب قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده .‌

در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانۀ Library of Congress تحویل داد . در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار توسط شرکت آمازون خریداری شد. آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا برآن متکی بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد . در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در( ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری و توسعه بست. در مه ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش همه کاربران گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا نیز راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجوی این سایت مناسب نبوده ، سرویس خود را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم این شرکت به‌طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌ ها اقدام کرد .

خدمات وبگاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی نمود:

  • وبگاه‌های برتر:

در این قسمت وبگاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وبگاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص

  • مشخصات وبگاه (Site Info):

الکسا طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر وبگاه را دارا می‌باشد.

  • واتز هات (What’s Hot):

این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

  • نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar):

نوارابزار شناخته شده الکسا که تمام خدمات وبگاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

  • برای دارندگان وبگاه (For Site Owners):

در این قسمت صاحبان وبگاه‌ها می‌توانند داده‌های وبگاه خود را در الکسا وارد نمایند یا ویرایش کنند. مهم‌ترین قسمت این وبگاه رتبه‌بندی وبگاه‌ها بر اساس میزان بازدید است. در این رتبه‌بندی تنها تعداد بازدید از یک وبگاه تعیین‌کننده است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به تاریخچه به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

رتبه الکسا چیست ؟
اکنون الکسا یکی از محبوب ترین و معتبر ترین ابزارهای سئو سایت است که کارآمد در نمایش موقعیت و رنکینگ فعلی وب سایت ها میباشد .

 

عملکرد :

Alexa Rank یا رتبه الکسا یک اندازه گیری کلی و به طور کلی تر میزان محبوبیت یک وب سایت است، الکسا آمار ترافیک سه ماه گذشته ی میلیون ها وب سایت را در دست دارد .
البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه نظیر پاپ آپ وجود دارد که به وسیله آن می توان آمار بازید سایت را به صورت غیرواقعی و موهومی افزایش داد .
الکسا ، این ابزار رایگان با عملکردی ساده و با لیست کردن آمار و اطلاعاتی نظیر رتبه جهانی، رتبه کشوری، بهترین رتبه کشوری و نیز نمایش نمودارهای آماری برای رتبه جهانی و ترافیک موتور جستجو ، روند پیشرفت صعودی و یا افت نزولی آن را نمایش داده و ابزاری کاربردی برای متخصصان سئو میباشد شاید الان میتوان گفت رتبه الکسا چیست و چگونه محاسبه میشود ؟

شیوه ی محاسبه رتبه الکسا :

دو ورودی اصلی بر رتبه الکسا یک وب سایت اثر گذار است:

اول بازدیدکنندگان منحصر به فرد دوم بازدید های صفحه .

امکانات سایت الکسا :

الکسا علاوه بر امکان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت ها می تواند به شما اطلاعات مفیدی از فرصت های کلیدی سئو، از جمله کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک سایت های رقیب می شوند را به شما نشان دهد که البته این آپشن احتمالا رایگان نمیباشد .

 

 چند نکته مهم برای بهبود رتبه الکسا :

۱. نوشتن محتوای ناب و با کیفیت :

همانطور که می‌دانید تولید محتوا مهم‌ترین بخش یک وب‌سایت است. اگر شما از محتوای غیرتکراری دسته اول استفاده کنید قطعا رنکینگ شما بهبود پیدا میکند .

۲. از ویجت رنکینگ الکسا استفاده کنید :

این یکی از مهم‌ترین ویجت‌ها برای وب‌سایت شماست. اگر از این ویجت استفاده کنید رنکینگ شما بهبود پیدا می‌کند. هر کلیک روی این ویجت محاسبه می‌شود و باعث افزایش رنکینگ شما میشود.

۳. ایجاد یک نوار ابزار شخصی‌ساز با استفاده از Alexa Toolbar Creator :

این ابزار به شما کمک می‌کند به مشتریان خود متصل شوید و ترافیک بیشتری را به سمت وب‌سایت خود راهی کنید . هرکسی میتواند که نوارابزار شخصی‌ساز الکسای خود را بسازد و وب‌سایت شما را به وسیله آن ارتقا ببخشد .

۴. افزایش ترافیک جستجو در وبسایت :

ترافیک وب‌سایت طبق ترافیک بیشتر موتور جستجو بهبود پیدا میکند. اگر وب‌سایت شما در صفحه‌ی اول موتور جستجوست می‌شود ترافیک موتور جستجوی بیشتر و بیشتری گرفت و به همین دلیل نیز رنکینگ الکسا افزایش پیدا می‌کند .

چند نکته غیرسئویی در مورد کاهش رتبه الکسا :

۱. بلاگینگ منسجم :

تشویق کردن بازدیدکنندگان به اشتراک‌گذاری سایت مورد نظر .
۲. بلاگینگ مهمان :
لیست دایرکتوری‌های وب‌سایت مورد نظر .

چند نکته سئویی در مورد کاهش رتبه الکسا :

۱. استفاده از کلمات کلیدی مناسب :

بهره گیری از کلمات کلیدی از عنوان صفحه وبسایت، توصیفات ، نام دامنه در پیج سئو.

۲. استفاده از تگ‌های ALT :

میتوان در تصاویر یا برخی از متون لینک قرار داد .

۳. استفاده از تگ‌های Anchor :

کلماتی که در بخش قابل کلیک یک لینک قرار می‌گیرند را Anchor Text می‌گویند . اغلب عباراتی مانند Click here ( اینجا کلیک کنید ) و یا More info ( توضیحات بیشتر ) به صورت Anchor Text می‌باشند .

 

برای دریافت توضیحات بیشتر در مورد بهینه سازی سئو با ما تماس بگیرید .

نظر (۱)

  • احمد ‫۱۳۹۹/۰۵/۲۳ توسط ۹:۵۲ ق٫ظ پاسخ

    ممنون
    جالب بود

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*